Nog wat feiten over Hinn

Hij beweert dat God aan hem verscheen toen hij 11 was, die verschijningen zijn daarna doorgegaan. Op de middelbare school had hij visioenen. Op twintigjarige leeftijd, zo getuigt Hinn, is hij tot geloof gekomen. Dus voor zijn wedergeboorte kreeg hij visioenen en verschijningen van God!!

Het geheim van Hinn’s kracht is zijn bijzondere zalving, die hij verbindt met Kathryn Kuhlman en Aimee McPherson. Hij voelde voor de eerste keer "de volle kracht van de Heilige Geest" op hem komen tijdens een Kuhlman genezingsbijeenkomst in 1973. Hinn vertelde dat hij regelmatig het graf van Kuhlman bezoekt. Hij bezoek ook Aimee’s graf, over een bezoek aan haar graf zei hij "Ik voelde een ontzagwekkende zalving … ik schudde over mijn hele lichaam …. Bevend onder de kracht van God". Toen hem dat overkwam zei hij "Lieve God, ik voel de zalving.’ Ik geloof dat de zalving bij het lichaam van Aimee is gebleven.

Hij gebruikt zijn zalving om mensen "in de Geest te laten vallen", juist zoals Kuhlman het ook deed. (Vallen in de geest komt niet voor in de bijbel, het is wel bekend uit het hindoeisme en andere godsdiensten, voor een bijbelstudie over dit fenomeen klik hier.) Kuhlman raakte mensen aan op voorhoofd of nek om ze te laten vallen. Maar Hinn kan hetzelfde doen vanaf een afstand. Hij blaast of gooit ‘de zalving’ vanaf een afstand.

Zijn beruchte openbaring dat de godheid uit negen delen bestaat. Hij beweerde dat hij dit rechtstreeks van God geopenbaard heeft gekregen (de Geest laat me zien). Toen hij veel kritiek kreeg heeft hij het weer herroepen. Maar hoe kun je een openbaring van de Geest herroepen?

Zijn vele valse profetieën die niet uitgekomen zijn. Enkele voorbeelden. "De Geest vertelt mij, Bennie Hinn, dat Fidel Castro zal sterven in de jaren 90." Castro leeft nog steeds. Via de programma’s van TBN zouden doden worden opgewekt. Hij voldoet ruimschoots aan de kwalificatie van valse profeet, zoals we die vinden in de bijbel (Deut. 18:20-22).

Hinn zegt dat de genezingen die plaatshebben in de Maria-bedevaardoorden Lourdes en Fatima door God gegeven zijn. Hij zei dit in de Larry King Live show. "Kijk, Larry, God heeft ons vele bronnen van genezing gegeven. Neem Lourdes . Mensen zijn genezen door naar Lourdes en Fatima te gaan … God heeft ons vele wegen tot genezing gegeven".

Zie de boosaardige bedreigingen van zijn critici. "Ja, Heer, ik zal het doen, ik plaats een vloek op elke man en vrouw die zijn hand uitstrekt tegen deze zalving. Ik vervloek de mens die een woord durft te spreken tegen deze bediening". "De bijbel zegt dat ziekte komt als individuen predikers aanvallen". En deze slaat alles: "If you have attacked me, your childeren will pay for it." Als je me hebt aangevallen dan zullen je kinderen er voor boeten.

Klik hier voor een site waar je geluidsopnamen van Hinn kunt horen, onder meer de bovenstaande bedreiging. Er staan nog meer huiveringwekkende geluidsopnamen op. Als je de site aanklikt dan krijg je een lijst met citaten, maar bij sommige citaten wordt de geluidsopname er bij gegeven.